Let's Join #MyKindFebruary - A 29-Day Kindness Move


#MyKindFebruary lailiving


Hello, beautiful people!

We are approaching the end of January, February is about couple days to go (since Sun has moved into Aquarius too, and tomorrow we have a new moon in the same sign, which both strengthen the February vibe for me). Because February is one of my favorite months in the year,  as I have tweeted before, I will hold a 29 day kindness project for the month of February

(Kita sebentar lagi mencapai akhir bulan Januari, artinya Februari tinggal sedikit lagi. Bulan Februari adalah salah satu bulan favorit saya, sehingga seperti yang sudah saya tweet sebelumnya, saya mengadakan project untuk melakukan hal-hal baik selama 29 hari di  bulan Februari)

We already feel that the recent situation sometimes makes us feeling uncomfortable, worried or scared. Through this small 29-day project, we will together do something good in order to shift the energy from the uncomfortable into better one. Everything is started by small things, so don’t ever think that your effort or your small baby step doesn’t matter. It matters. Everything matters. Your steps bring changes. Your good intention shifts the energy. You have the power within. Don’t hesitate to do the good, even though you are the only one doing this. As I wrote in my previous post about lailiving journal, my theme for January is freedom. Yes, this is the freedom, doing what your heart tells you to do, alone, is freedom. 

(Kondisi belakangan ini mungkin membuat kita merasa tidak nyaman, khawatir atau ketakutan. Melalui project sederhana ini, kita akan bersama-sama melakukan hal-hal baik untuk mengarahkan fokus energi kita dari hal-hal yang tidak nyaman ke hal-hal yang lebih baik. Semua hal dimulai dari hal-hal kecil, jadi jangan pernah berpikir semua usaha atau langkah super kecil kalian bakal tidak berpengaruh. Semua hal punya pengaruh. Termasuk yang kalian lakukan. Langkah yang kalian ambil akan membawa perubahan. Niat baik membawa energi yang baik. Oleh karena itu, jangan ragu untuk berbuat baik, meski kalian sendirian yang melakukannya. Seperti yang saya tulis di blog post sebelumnya mengenai lailiving journal, tema bulan Januari untuk saya adalah freedom alias kebebasan. Ini adalah salah satunya. Melakukan apa yang menurut hati kalian baik, sendirian, adalah sebuah kebebasan)

"Everything is started by small things, so don’t ever think that your effort or your small baby step doesn’t matter. It matters. Everything matters. Your steps bring changes."


Okay. Basically it’s a project or challenge or move or anything you want to call it, to do kindness act in your daily life, for a month during February. It’s not about doing big expensive things which can be a difficult thing for some people. It doesn’t require money or buying something new. You simply need the stuff you already have in your home - and you have already had within yourself (in some days it doesn’t allow you to buy certain things). My intention for this project is asking more people to do good things, so I would be very happy if you are interested to join in. 

(Intinya, ini adalah challenge, gerakan, project, atau apapun kalian ingin menamainya, untuk melakukan kebaikan dalam kehidupan sehari-hari selama bulan Februari. Ini bukan tentang melakukan hal-hal yang mengeluarkan uang dalam jumlah besar yang mungkin membuat beberapa orang kesulitan mengikutinya. Project ini tidak membutuhkan uang atau tidak menganjurkan kalian membeli barang baru yang tidak kalian butuhkan. Sebagian besar menggunakan benda-benda yang sudah kalian punya di rumah dan dalam diri kalian sendiri (bahkan ada beberapa hari yang melarang kalian beli sesuatu). Tujuan saya mengadakan project ini adalah untuk mengajak orang-orang untuk melakukan kebaikan, jadi saya bakal senang sekali jika kalian tertarik untuk ikut)

If you are super busy, don’t worry, you can start anytime and do the stuff you are able to do. I will provide the #MyKindFebruary calendar and checklist in the end of this post. 

(Jika kalian super sibuk, jangan khawatir, kalian bisa memulai kapanpun dan melakukan yang bisa kalian lakukan saja. Saya akan menyediakan link kalender dan checklist #MyKindFebruary di bagian akhir post ini untuk panduan mengikuti project ini. 

#MyKindFebruary Calendar English Pink version
#MyKindFebruary Calendar English Pink version


I will also join in, since I’m the one who came up with this idea so I made it easy and fun enough to do it myself. I planned to make it as a twitter thread to make it easy to track. If you want to share your progress and thoughts through social media, you can use hastag #MyKindFebruary on your post, I will happily read them all and share/retweet them. Or if you are a blogger like me, you may post your thoughts and/or progress on your blog too. Don’t forget to reach out to me when you want me to read your post regarding this project. Also, you can post in any language you are comfortable with, but I only understand English and Bahasa Indonesia (sometimes Melayu) (I might be using google translate for any other languages).

(Saya juga melakukan project saya sendiri, karena saya yang membuatnya sendiri dan mengacu pada diri sendiri agar senang melakukannya. Saya akan membuatnya dalam bentuk thread agar lebih teratur. Jika kalian ingin share progress atau pendapat kalian di media sosial, kalian bisa pakai hastag #MyKindFebruary. Saya akan senang sekali membaca post kalian dan membagikan/meretweetnya. Atau jika kalian juga seorang blogger seperti saya, kalian juga bisa membuatnya jadi blog post mengenai progress dan pendapat kalian mengenai tiap topik yang berbeda setiap harinya. Jangan lupa beri tahu saya jika kalian ingin saya membaca blog kalian juga. Kalian bisa menggunakan bahasa apapun untuk ikutan, saya mengerti Bahasa Indonesia, Bahasa Inggris, terkadang Melayu (untuk bahasa lain saya akan pakai translator)

#MyKindFebruary Checklist English Pink version
#MyKindFebruary Checklist English Pink version


Oh, also, I provided 2 versions for both calendar and checklist in pink and blue for both English and Bahasa Indonesia version. The pink one is made based on the title picture which turned out to be pink lol. For you who aren’t into pink stuff, you can choose the blue version which is looked more neutral. So, which team are you? Blue or pink? Share yours in the comment section below.

(Oh yaaa, saya juga menyediakan 2 versi untuk kalender dan ceklis dalam warna pink dan biru untuk kedua versi Bahasa Inggris dan Bahasa Indonesia di bawah ini. Untuk yang warna pink, saya buat agar cocok dengan title picture post ini yang ternyata jadinya pink, haha. Buat kalian yang tidak begitu suka pink, ada versi warna biru yang terlihat lebih netral. Jadi tim manakah kalian? Share di kolom komentar di bawah ini ya)

Okay, are you ready to allow yourself doing more good things?

See you on February 1st!

Download links:

English version :


Versi Bahasa Indonesia :



Ask me through : 

2. You can also leave comment below if you get trouble accessing the links, or you have any questions about this project


All pictures by lailiving

0 Comments

don't use this comment form, use the embedded disqus comment section. No spam!

Note: only a member of this blog may post a comment.